Zdrowie

3 proste nawyki, które pomogą w odchudzaniu!


Pewnie od dawna zastanawiasz się jakie czynności będą pomocne przy odchudzaniu? Poranne nawyki oraz te które możesz zastosować w ciągu całego dnia na pewno w tym pomogą. Jest ich bardzo wiele a dziś dostaniesz 3 bardzo skuteczne!

Dlaczego muszą to być nawyki? Ponieważ żeby działały to muszą być powtarzane przez określony czas. Jeśli będziesz stosować je w kratkę to niestety ale nic z tego nie będzie. To jak z dietą którą zmieniasz co tydzień i mówisz że nie działa. Lub gdy mówisz że nie chudniesz a dietę trzymasz! A ktoś pyta a ile czasu masz tą dietę? Na co odpowiadasz…od rana…:)

poranne nawyki
Trochę ruchu z rana Ci pomoże!

1. Poranne nawyki ruchowe.

Wiesz, że poranne ćwiczenia / poranne nawyki to jeden z najlepszych sposobów na rozpoczęcie dnia. Nie tylko sprawia, że twoje ciało się porusza, ale także pomaga spalać kalorie i podnosić tętno, co może pomóc w spalaniu tłuszczu. Ćwiczenia rano mogą być świetnym sposobem na przyspieszenie metabolizmu i rozpoczęcie zdrowego dnia. Może również pomóc w pobudzeniu Cię na cały dzień i dać motywację do pozostania na dobrej drodze do osiągnięcia celów.

Przyzwyczajenie się do porannych ćwiczeń to świetny sposób na utrzymanie zdrowego stylu życia. Ustalenie regularnej rutyny i wyrobienie w sobie nawyku wykonywania ćwiczeń rano może pomóc ci zachować spójność i łatwość w osiąganiu tych celów. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wyrobić nawyk porannych ćwiczeń:

  • Nie przesadzaj i nie naciskaj za mocno. Zacznij od czegoś prostego, na przykład porannego spaceru lub joggingu. Jeżeli jesteś nieco bardziej sprawny, niech to będzie 20 pompek i 20 przysiadów, dodawaj 2 dodatkowe powtórzenia co tydzień.
  • Ustal cel. Stwórz plan, aby osiągnąć określoną ilość ćwiczeń każdego dnia. Może to pomóc zmotywować Cię do nadążenia za poranną rutyną.
  • Bądź konsekwentny. Spójność jest kluczem, jeśli chodzi o trzymanie się porannych ćwiczeń.
  • Upewnij się, że Twoje poranne nawyki pasują do twojego codziennego harmonogramu i nie pomijaj go. Nie bój się zmienić swojej porannej rutyny. Wypróbuj różne ćwiczenia, aby wiedzieć co sprawia Ci przyjemność a co nie. Pomoże Ci to pozostać zmotywowanym na dłużej.

Pomocny będzie również ten spis – TUTAJ – o tym jak poprawić swoją kondycję. Ponieważ nie ma się co czarować ale nad kondycją pracować trzeba, inaczej nie pójdziemy do przodu.

poranne nawyki
Ekspozycja na zimno spala tłuszcz!

2. Ekspozycja na zimno.

Ekspozycja na zimno i spalanie tłuszczu to dwa pojęcia, które są ze sobą ściśle powiązane. Zimne temperatury powodują, że organizm spala więcej tłuszczu na paliwo i może mieć głęboki wpływ na utratę wagi.

Po wystawieniu na działanie niskich temperatur organizm reaguje dreszczem. Dreszcze są naturalnym sposobem wytwarzania ciepła przez organizm i są spowodowane skurczem mięśni. Powoduje to wzrost tempa metabolizmu, czyli tempa, w jakim organizm spala kalorie. Kiedy organizm jest narażony na zimno, musi spalić więcej kalorii, aby wytworzyć ciepło, dlatego ekspozycja na zimno może pomóc w spalaniu tłuszczu.

Ekspozycja na zimno powoduje również wzrost hormonów związanych ze spalaniem tłuszczu, takich jak epinefryna i noradrenalina. Hormony te są odpowiedzialne za zwiększenie tempa metabolizmu organizmu, co pomaga rozbić zmagazynowany tłuszcz i wykorzystać go na energię.

Oprócz korzyści metabolicznych, ekspozycja na zimno może również pomóc w zmniejszeniu apetytu. Dzieje się tak, ponieważ powoduje, że organizm zwiększa produkcję hormonu zwanego leptyną. Leptyna jest odpowiedzialna za regulację apetytu, a gdy jest zwiększona, może pomóc zmniejszyć głód i apetyt na jedzenie.

Aby skorzystać z zalet spalania tłuszczu wynikających z ekspozycji na zimno, ważne jest, aby zrozumieć, że nie jest to szybka sprawa. Ekspozycja na zimno powinna być wykonywana stopniowo, powinna być włączona w poranne nawyki bo w tedy najlepiej działa. Ważne jest, aby zacząć powoli, z krótkimi atakami zimna i stopniowo zwiększać czas i intensywność ekspozycji.

Dobrym przykładem takich zimnych ekspozycji są np. zimne prysznice, kąpiele w śniegu czy też już coś znaczenie mocniejszego czyli MOROSOWANIE – TUTAJ – przeczytaj osobny wpis, ta metoda zdziała cuda!

Ekspozycja na zimno może być świetnym sposobem na zwiększenie spalania tłuszczu i utratę wagi, ale ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z potencjalnego ryzyka. Długotrwałe narażenie na niskie temperatury może prowadzić do hipotermii, dlatego ważne jest, aby monitorować reakcję organizmu na zimno i odpowiednio się ubierać.

Ogólnie rzecz biorąc, ekspozycja na zimno może być świetnym sposobem na zwiększenie spalania tłuszczu i pomóc w osiągnięciu celów odchudzania. Ważne jest, aby robić to stopniowo i monitorować reakcję organizmu na zimno. Jeśli zostanie to zrobione prawidłowo, ekspozycja na zimno może być skutecznym sposobem na utratę wagi i poprawę zdrowia. Do tego świetnie się nadaje jako poranne nawyki.

poranne nawyki
Jedz pomału i dokładnie!

3. Zacznij jeść spokojnie i dokładnie gryź!

Nie jest tajemnicą, że sposób, w jaki jemy, może mieć wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Jedzenie powoli i w spokoju, sprzyja lepszemu wchłanianiu pokarmu, prowadząc do poprawy zdrowia i spalania tłuszczu.Kiedy jemy szybko i do tego przeglądamy telefon, jesteśmy bardziej skłonni do przejadania się i mniej skłonni do cieszenia się smakiem naszego jedzenia.

Szybkie jedzenie oznacza również, że nasz układ trawienny nie ma wystarczająco dużo czasu, aby prawidłowo rozkładać i wchłaniać składniki odżywcze z pożywienia. Jedzenie powoli i w spokoju pozwala nam delektować się smakiem naszego jedzenia i daje naszemu układowi trawiennemu czas potrzebny na prawidłowe wchłonięcie składników odżywczych.

Jedzenie powoli i bez dziesiątek bodźców zewnętrznych, pomaga nam również stać się bardziej wyczulonymi na nasze jedzenie. Kiedy poświęcamy czas, aby naprawdę delektować się smakiem i teksturą naszego jedzenia, stajemy się bardziej świadomi naszego głodu i pełności. Pomaga to zapobiegać nadmiernemu jedzeniu i pomaga nam rozwijać zdrowsze relacje z jedzeniem.

Ogólnie rzecz biorąc, spokojne, dokładne i powolne jedzenie sprzyja lepszemu wchłanianiu pokarmu, poprawie zdrowia i spalaniu tłuszczu. Tak więc, następnym razem, gdy usiądziesz do jedzenia, weź kilka głębokich oddechów, zwolnij i poświęć czas na delektowanie się każdym kęsem. Twoje ciało i umysł będą Ci za to wdzięczne.

Dzięki temu będziesz jadł zdecydowanie mniej a zwykłe warzywa czy owoce będą smakować dużo lepiej. Kto wie, być może przestaniesz sięgać po słodycze nawet! A to już wielki krok ku temu by zgubić więcej tłuszczyku. Skoro mowa o słodyczach, to – TUTAJ – przeczytaj wpis o 3 najgorszych możliwych produktach żywieniowych jakie istnieją i są dostępne w sklepach. Zgaduję że co najmniej 1 lub 2 jadasz na co dzień!

Podsumowanie:

Poranne nawyki oraz takie które możesz wprowadzić w ciągu całego dnia będą dużym ułatwieniem w pozbywaniu się tkanki tłuszczowej. Przedstawione dziś 3 sposoby są bardzo skuteczne i bardzo łatwe do wprowadzenia w życie. Wystarczy chcieć:) A czy Ty chcesz? Czy wolisz nadal zarastać tłuszczem i głupimi wymówkami?!

Pamiętaj! Twoja dieta to klucz do zdrowia, ale są też inne aspekty jak ruch fizyczny, regeneracja, podejście mentalne. Jeżeli nie masz czasu by zgłębić te wszystkie zagadnienia ( czyli setki godzin czytania, analizowania oraz testowania ) to jesteśmy tu by CI pomóc i dostosować wszystko indywidualnie do Twojej osoby:

3 poranne ćwiczenia dla początkujących, które spalają tłuszcz i dają energię!
Zdrowie

3 poranne ćwiczenia dla początkujących, które spalają tłuszcz i dają energię!

Parówki w cieście francuskim – czyli jak zniszczyć zdrowie!
Zdrowie

Parówki w cieście francuskim – czyli jak zniszczyć zdrowie!

Piramida żywieniowa to mit? kit?
Zdrowie

Piramida żywieniowa to mit? kit?

There are currently no comments.