Ruch

Jak poprawić swoją kondycję?


Kiedy zaczynasz swoją pierwszą pracę, presja jest duża. Chcesz się wykazać i udowodnić, że na pewno dasz sobie radę. W końcu, jaki jest sens bycia tam, jeśli nie masz nic do pokazania dla niego? Jeśli chcesz dać sobie najlepszą szansę na sukces, zacznij od swojej kondycji. Wiele osób uważa, że trening jest nudny, a może nawet trochę przerażający. Ale trening nie jest trudny; w rzeczywistości może być naprawdę zabawny! Oto cztery sposoby, aby utrzymać swój reżim fitness ciekawe i przyjemne bez dodatkowego wysiłku z Twojej strony:

Zadbaj o urozmaicenie

W ciągu roku może się okazać, że jednego dnia wolisz biegać, a innego nie. Może się nawet okazać, że wolisz inne aktywności, takie jak jazda na rowerze czy pływanie, od biegania. Kiedy tak się dzieje, zmień to! Zmieniaj swoją rutynę, aby się nią nie znudzić. Jeśli jesteś biegaczem, spróbuj pływać. Jeśli jesteś rowerzystą, spróbuj pływania. Jeśli jesteś pływakiem, spróbuj biegać. Możesz nawet spróbować kombinacji aktywności, jeśli chcesz. Chodzi o to, że nie trzymaj się jednego sportu; wymieszaj go, aby się nie znudzić!

Oglądaj różne rodzaje filmów o ćwiczeniach

W sieci jest mnóstwo informacji na ten temat. Może się okazać, że spędzasz dużo czasu na oglądaniu artykułów, filmów i blogów, ale tak naprawdę nie robisz nic z tym, czego się nauczyłeś. Oglądanie filmów jest świetne, ale trzeba włożyć wysiłek też. Nie wystarczy siedzieć i analizować filmy, trzeba faktycznie zastosować to, czego się nauczyłeś. Na przykład możesz zauważyć, że wolisz biegać o określonych porach dnia. Możesz też zauważyć, że w pewnych porach dnia czujesz się bardziej energiczny. Oglądając różne rodzaje filmów, możesz nauczyć się dostosowywać swoją rutynę do tych czynników. To sprawi, że Twoja rutyna będzie interesująca i pomoże poprawić Twoją kondycję.

Wyznacz sobie cel na każdy tydzień

Co tydzień wyznacz sobie jakiś cel. Być może jest to „iść na spacer następnego dnia”. Może to „przebiec milę następnym razem, gdy będziesz na zewnątrz”. Jakikolwiek jest twój cel, upewnij się, że go wyznaczyłeś. Nie musisz być doskonały, ale musisz spróbować. Ustaw małe cele, które faktycznie możesz osiągnąć. Dzięki temu będziesz miał większą szansę na zobaczenie wyników.

Nie pomijaj rozgrzewki i schłodzenia

Kiedy robisz jakąkolwiek formę treningu, czy to bieganie, podnoszenie ciężarów, czy inny rodzaj aktywności, zawsze powinieneś się rozgrzać i ochłonąć. Rozgrzewka sprawi, że Twoje mięśnie i stawy będą gotowe do aktywności poprzez zwiększenie przepływu krwi do mięśni i ułatwienie im poruszania się. Schłodzenie pozwoli następnie mięśniom i stawom powrócić do stanu, w jakim znajdowały się przed rozpoczęciem aktywności. Jeśli nie rozgrzewasz się i nie schładzasz, ryzykujesz kontuzją. Rozgrzewka przygotowuje mięśnie i stawy do wysiłku, co oznacza, że możemy poruszać się swobodniej i mniej sztywno. Schłodzenie pozwala się zrelaksować i wrócić do stanu sprzed rozpoczęcia aktywności. Jeśli pominiesz jedno z tych działań, narażasz się na ryzyko kontuzji. Jeśli rozpoczniesz sesję treningową w sztywnym stanie, nie będziesz w stanie bezpiecznie jej zakończyć.

Udar mózgu objawy oraz jak uniknąć
Ruch

Udar mózgu objawy oraz jak uniknąć

Dlaczego tyjemy na brzuchu?
Ruch

Dlaczego tyjemy na brzuchu?

Spacerowanie a odchudzanie?
Ruch

Spacerowanie a odchudzanie?